6. Sliding Well
7. Maybe
8. We Wanted
9. What's Wrong
10. Why Should I Care

Bandet består av tre killar från Italien och skall vara deras debut.

Jag brukar inte ha svårt för att hitta något i musikväg men här är det verkligen inte lätt att finna något som får det hela att komma upp ur diket... en ganska för att inte säga rätt så tråkig produktion. Ibland försvinner ett instrument nästan helt och hållet, plötsligt kommer en tamburin eller en ridecymbal som är så höga att de skulle kunna ge utslag på richterskalan. Dock finns det något enstaka riff där man kan känna att här kan det bli något men så bär det ner i diket igen. Musiken beskrivs som pop/rock/indie och V-E-R-Y laidback och det sista kan jag verkligen hålla med om. Det behöver inte vara något fel med avslappnande musik som också kan göras förbannat snyggt men i detta fall lyckas man inte. De flesta låtarna löper på i samma långsamma tempo och dessutom svåra att urskilja från varandra.

Jag har försökt vid olika tillfällen att ta mig till musiken men tyvärr, inte min kopp te!

Niklas Johansson

Visste ingenting om varken stil eller musikinriktning när denna Italienska platta anlände.  Fruktade nu ännu ett powermetalband som verkar vara så populärt i detta avlånga Medelhavsland. Istället presenteras ett rätt så lågmält album i diverse inriktningar. Stundtals verkar bandet snegla något åt sina landsmän Nosound med deras utpräglade långsamma övergångar. Klassisk rockpop är en annan referens vilken man kan härleda till och då ofta med en hel del akustiska inslag. På sina ställen kan man utskilja en viss herr Steven Wilson (Porcupine Tree) i det vokala men mest tänker jag nog ändå på gitarristen/vokalisten John Mitchell, ni vet mannen i alla neoprogressiva akter som Arena, Kino, Frost och nu senast It Bites. Låtarna känns dock här en aning ojämna, några är riktigt bra medans andra känns rätt så slätstrukna. Kortas albumet ner till en EP med 4 eller kanske 5 spår skulle jag nog kunna ge den mer än godkänt, nu känns den tyvärr i tradigaste laget.

5/10