5. In Utter Contempt
6. Trapped Beyond
7. A New World Order
8. Smashing the Face Of Belief
9. Hands of Vengeance
10. Winds of Disease

Att lira dödsmetall är vi världsbäst på i Sverige. Oavsett om det gäller den inhemska stockholmsvarianten, den melodiösa varianten från Göteborg eller den i Florida födda amerikanska varianten så nog satan finns det svenska akter i topp! Det är väl egentligen bara nere i Polen som de fortfarande är bäst på just polsk death metal men även där börjar våra blågula band sticka upp och blanda sig i leken.

Näst ut på dödsmetallkartan i Sverige är albumdebuterande ”Syn:Drom” från Sundsvall som helt vänder old school dödsen ryggen och istället hänger sig åt en modern mangelblandning av amerikansk och polsk death metal. Musiken på debuten ”With Flesh Unbound” bär spår av så väl amerikanska band som Nile och Hate Eternal samt arga polska orkestrar som Decapitated och Behemoth. Det vill säga benhårt, tekniskt och kompromisslöst men med en viss känsla för melodi och dynamik.

Syn:Drom har, trots att dom är från Sverige, ändå en bit att vandra inne de kan få nämnas bland de största inom genren. Instrumenthanteringen är det inget fel på då det är tekniskt nog att blända den största ekvilibristen och de growl- och skrikmixade lätena Jonny Pettersson får fram är det helt klart klass på. Nej problemet ligger nog i låtmaterialet som inte håller någon världsklass än men är ändå bra nog för att man skall vilja lyssna på det mer än en gång igen i framtiden. Tekniska och sylvass riff blandas med ett massivt trumspel och alltihopa är kryddat med några få, men väl valda, melodier. Dock finns det inte en enda låt som sticker ut ur den jämntjocka mängden eller retar mina musikaliska sinnen nämnvärt. Men Syn:Drom har helt klart framtiden för sig och hänger de sig än mer åt den polska mangelmetallen så ska vi få se på fan om inte Sverige kan komma att dominera även där.