5 Get Mine
6 Burn Down Los Angeles
7 Save Me
8 Gypsy Heart
9 White Noise
10 Face of Light

Ja, det har redan skrivits spaltmeter om denna musikaliska sättning. För er som ändå lyckats missa detta kan jag berätta att detta är en av årets stora hajper. Här är rockens räddare typ, enligt kritikerna. Som vanligt är då Led Zeppelin inblandade på något sätt, och visst hörs influenser från dessa eviga referenser. Framförallt från de två första plattorna. Sångaren når nästa Robert Plant-höjder då han låter som om han skulle spräcka högtalarna när som helst. Jag hör även Blind Melon och Black Crowes spöka. Även modernare influenser som Wolfmother och The Answer kan också höras. Om de nu kan kallas moderna. Basen är bluesrock levererad med explosivitet, känsla och melodier som känns egna. Bara det ett konststycke i dagens musikutbud!

Efter att tidigare i år ha släppt sin första EP (som följde med i förra numret av Classic Rock Magazine) så släpper de nu sin fullängdare. Fullängdare och fullängdare, ha ha, hela skivan klockar in på 31 minuter! Men vilken skiva! Jag blir lika såld som alla andra som hört den. Den är lyckligtvis lika bra som hajpen säger för en gångs skull. Wolfmother levde inte upp till förväntningarna till exempel. Kanske någon enstaka låt, men här får vi så många på en och samma skiva. Fullkomligt lysande framfört av samtliga inblandade. Det ska bli otroligt spännande att följa denna grupp framöver och se vad som händer. Min förhoppning är att alla i bandet blir en enhet där alla pusselbitar är lika mycket värda. Mycket fokus ligger på sångaren just nu och historien vimlar av band som det gått snett för när inte alla får lika mycket uppmärksamhet.

Som sagt, löjligt bra skiva som blåser brallorna av aktuella Black Country Communion! Det här är topp inom genren just nu!

Favoritlåt: många, men måsta jag välja två så blir det "Pressure and time" och "Only one"

9 / 10