11. There Is No Me Without You (4:12)
12. I Reach Out (4:04)

Anders Wigelius - Sång
Erik Wigelius - Trummor
Jake Svensson - Gitarr
Chris Pettersson - Bas

Någon sa att det är svårt att leva på att vara hårdrocksmusiker i Sverige idag. Men många när drömmen. Här kommer ytterligare en dröm frontad av Anders Wigelius. Känd från TV-floppen True Talent där han var utvald av sångerskan Pernilla Andersson. Där sjöng han Journeys gamla slagdänga ”Don´t stop believin´”. Därför känns det kanske naturligt att det handlar om melodiös hårdrock när debutalstret släpps tillsammans med de andra tre i bandet. Bland andra storebror Erik på trummor.

Vad ska man säga om detta då? Allt låter kusligt bekant och har hörts tidigare. De verkar vilja ta upp kampen med H.e.a.t. och The Poodles så nu vet ni ungefär hur de låter. Men till skillnad mot nämnda band så är Anders en lite opersonlig sångare. Jag blir inte riktigt berörd av hans röst. Låtarna är heller inte lika starka. Kanhända är det produktionen som spökar. Den är väl inte den bästa med handen på hjärtat.

De har dock ett starkt kort i leken och det är ”Hold on to love” som är riktigt bra. Där lyckas de på alla plan.  ”I reach out” och ”Angeline” är också hyggliga men sen varken lyfter det eller engagerar.

Jag tror dock att Wigelius kan växa till något större om de bara får chansen att göra det. Anders bör då jobba på att få in lite mer personlighet i rösten eller sångstilen.  Det är viktigt att sticka ut samtidigt som man gör ett bra hantverk. Nu har de visat att de kan spela och har en plattform att stå på. Men ska de lyfta måste de jobba fram något mer eget sound samt skaffa en bättre producent.

En godkänd debut men inte klart godkänd.

Facebook

5,5 / 10