A.C.T releaseparty
Kulturbolaget / Malmö 12/7 - 2006

08:00 började bilfärden ner till Malmö för att hitta hotellet, och vi hade bestämt från A.C.T´s hemsidas forum att träffas i lobbyn på hotellet för kontroll av vätskebalans samt förtäring av mat.

Redan klockan 11:00 mötte vi upp några kända ansikten det var en dansk två tyskar och tre engelsmän. Dom allra flesta av oss fick tillgång till våra rum så vi bestämde att bara lämna väskorna för att gå ut och sätta oss på gården där solen sken och för att prata med varandra, där försökte vi föreställa oss hur den nya skivan skulle vara och hur spelningen skulle bli. Några hade en del kontakter och fått tag på skivan från japan så vi andra fick en liten beskrivning på vad som komma skulle.

14:00 det var nu dags för en träff i lobbyn där vi mötte upp med ännu flera fans, till antalet var vi nu ca 20 stycken. Dags att röra sig ner på stan för lite mat och ännu mera snack om A.C.T och musik i allmänhet. Nu blev gruppen splittrad då några ville äta och några ville vänta, men ett par i gruppen gick iväg för att se om dom kunde reservera ett bord för 20 personer. De lyckades och fick ett bord till klockan 18:00. Efter förtäring av öl och mat var så det dags att gå tillbaka till hotellet för en liten uppfräschning och klädbyte.

Dom flesta av oss är ju med i "A.C.Tors" club (A.C.T`s fan club) och vi skulle då få komma in på gästlistan, vilket även innebar at vi fick komma in en timme tidigare för att få träffa bandet och lyssna lite på den nya skivan som spelades i bakgrunden. 19:30 nu var det dags för att gå iväg i samlad trupp till konserten och lyssna och titta på A.C.T.

Vi ”A.C.Tors” blev insläppta som dom sagt och väl därinne inhandlades direkt en t-shirt som jag nu brukar göra. Det var en fin en med turné datumen på ryggen och loggan på bröstet. I bakgrunden spelades mycket riktigt skivan och nog kan man höra att det är dom alltid. Det dröjde inte många sekunder innan Jerry kom fram och hälsade på mig och min tjej. Sen efter det så dök även dom andra grabbarna upp och hälsade. Det är härligt att dom är lika lojala för sina fans som fansen är för dom.

Efter ett tag så gick grabbarna tillsammans med deras manager Graham för att avslöja lite nyheter, det största var utan tvekan att dom fått en stor deal med ett InsideOut Music, fy fan vad skoj för dom! Då kanske det äntligen kan börja röra på sig för A.C.T och även kanske kan komma en dvd inom den närmaste framtiden. Vi fick även reda på att det skulle komma en större turne till höstenJ

21:00 Nu var det dags för förbandet Cirkus mind, där också keyboardisten är ganska aktiv på A.C.T`s forum. Det syntes att killarna tyckte att det var skitskoj att spela vilket också gjorde det kul att titta på. Även om det kanske inte var nåt för mig, alltså power metal genren är ganska stor och det är svårt att sticka ut om jag får säga min mening.

22:00 Nu var det dags! Dom drog igång så det stod härliga till och radade upp den ena efter den andra låten med både nytt och gammalt. Alla som sett A.C.T vet att dom ger allt allihopa. Och det var riktigt riktigt ”jävla” bra, fansen var helt galna och det gjorde att bandet körde på värre än jag någonsin sett dom göra tidigare, det blev nu den  6`e gången för min del.

Mot slutet blev det t.o.m. ännu bättre då de körde dom där riktiga party röjarna. Efter 2 timmar var det slut, ja jag kollade på klockan 2 timmar och ”fan” vad tiden hade gått fort. A.C.T hade rivit av en helt sanslös bra konsert.

Nu var man ganska trött efter en 3 timmar lång bilfärd och ett antal timmar i stekande sol plus en het konsertlokal fylld till bredden med folk. Alla tyckte det hade varit en helt makalös kväll där inget fattades se bara på set listan!!!!!!!

1. Silent screams, intro (från Silence)
2. Wandering
3. Hippest flop