6 City Of Sins
7 Waste My Time
8 Rock N Roll Remedy
9 Rock Us Tonight
10 Wheels Keep On Turning
11 The Rebels Return

För si så där nio – tio år sedan fanns det ett band med det häftiga namnet Reaping Chaos i Växjö och i bandet återfanns bland annat Erik Almström på gitarr och Gustav Hjortsjö på trummor. Många ansåg redan då att Gustav skulle gå långt och idag vet vi vad som hände, han och Erik återfinns i Bullet som nu släpper sin andra platta. ”Heading for the top” (Black Lodge 2006) var partyrock i samma som Accept, AC/DC med fler och man må tycka vad man vill om Hell Hofer men sjunga kan han. Han har en oerhört ljus röst och han skriker ofta och gärna men det hör till den här typen av jordnära rock & roll. Det är party, det är fest och det är rock & roll med ös till max. Det är då Bullet kommer till sin rätt och med ”Bite the bullet” tar Bullet flera steg framåt för det här är riktigt bra. Nyskapande och progressivt är det inte men nog behöver vi en dos hederlig rock & roll där vi kan headbanga och skaka loss. Här fyller Bullet väl sin funktion och dom gör det oerhört bra. Det är tight som få och än mer tight är det live där bandet tillåts att ta ut svängarna för Bullet skall man se live.

Plattan innehåller elva låtar utan några bottennapp men nog är titellåten liksom ”Rock us tonight” The rebels return” och Nailed to the ground” små mästerverk i all sin enkelhet. ”City of sins” skulle kunna vara tillägnad Växjö där Bullet har sina rötter men det här är rock & roll med stor potential så frågan är om inte det här är Växjös nästa export till utlandet. Jag är imponerad och jag trodde aldrig att jag skulle ta till mig Hell Hofers ljusa och väldigt speciella röst men jag gör det. Plattan går varm för det här är precis vad som behövs för att lysa upp en grå novemberdag. Som partyplatta är den given i varje samling vilket den även är i bilstereon vilket gör den förhållandevis bred samtidigt som den varmt rekommenderas i dessa mörka tider.

7/10