6. Iron Fist (Motörhead)
7. Recalling Mars
8. I Turned into a Martian (Misfits)
9. Killing is My Business…and Business is Good (Megadeth)
10. Tactically Dangerous - Cannibal Commando (Goretorture)
11. Gotta Go (Agnostic Front)

Arrgh! Get down! Ahhnold is back! Eller rättare sagt så är det Tim Lambesis (As I Lay Dying) som är tillbaka med projektet Austrian Death Machine och än en gång lyckas han skapa lysande thrash ihop med en megastor dos humor. Precis som på debuten ”Total Brutal” (2008) så sjunger och spelar Lambesis allt själv förutom ett gäng gitarrstycken som polare likt Billy Sheehan, Buz McGrath (Unearth) och Rusty Cooley bidrar med. Sen har vi naturligtvis huvudpersonen själv, Ahhnold, som Chad Ackerman (Destroy the Runner) så mästerligt spelar. För er som aldrig hört talas om Ahhnold tidigare så är det så klart den österrikiska skådespelaren tillika den Kaliforniska guvernören Arnold Schwarzenegger som är inspirationskällan för Lambesis och Ackerman. På uppföljaren ”Double Brutal” så är det än en gång Schwarzeneggers oefterhärmliga one-liners som utgör texterna och låttitlar som ”I Need Your Clothes, Your Boots, and Your Motorcycle”, ”Come on Cohaagen, Give Deez People Ehyar” och ”Allow Me To Break The Ice” borde få det att vattnas i munnen hos alla Arnolds-fans. Tack vare Ahhnolds sånginsatser och mellansnack så är humornivån således på topp som ni förstår och så är även den musikaliska nivån. Utan att kopiera förebilderna rätt av så spänner Lambesis moshmusklerna i stenhårda klassiska thrashriff som går att härröra både till akter från Bay Area-området och Anthrax från staden New York. Inget nytt under solen rent musikalsikt denna gång heller men det är också charmen med Austrian Death Machine. Det man kan haka upp sig på är att de riktigt starka refrängerna från debuten saknas här och variationen mellan moshstyckena är lite väl liten emellanåt.

Jag kan tycka att även om uppföljaren är grymt underhållande så håller den inte samma klass som debuten. Men vilken tur då att ”Double Brutal” är ett dubbelalbum! Skiva nummer två är en samling covers (på låtar som naturligtvis förekommit i Arnold-rullar) som bandet gör oerhört underhållande. Allt från Judas Priest ”Hell Bent for Leather” och Metallicas ”Trapped Under Ice” till Motörheads ”Iron Fist” avverkas tillsammans med mer oväntade låtar som Misfits ”I Turned into a Martian” och Agnostic Fronts ”Gotta Go”. Allt på Austrian Death Machines egna lilla sätt så klart och första gången jag hörde Ahhnolds vokala bidrag i ”Iron Fist” så skrattade jag så mycket så jag tappade andan. Fullständigt lysande humor!

Austrian Death Machine må verka vara ett plojprojekt för den oinvigde och i viss mån är det så men vad kan jag säga? Jag älskar detta skarpt och gillar man okonstlad partythrash så som den ska låta så kan man inte låta bli att digga detta. Tycker man även att humor hör hemma i musik så är saken redan klar! Då bara måste man älska den österrikiska dödsmaskinen!