5. El Busta
6. Signs of Infinite Power
7. Eyes x 10
8. Gargantuan March
9. Take It Away
10. One Step Too Far

Det går knappast att beskylla Fu Manchu för att följa några rådande trender. Dom fortsätter att gräva upp det ena tungt svängande ökenriffet efter det andra ur den psykedeliska sjuttiotalsmyllan och på nya ”Signs of Infinite Power” befäster de sin plats överst på tronen i det fuzziga stonerlandet. Detta är första given efter den strålande comebacken ”We Must Obey” och detta faller även samman med bandets tjugoårsjubileum. Bandet ståtar alltså med tjugo år i den tunga stonerrockens tecken och det borde ha satt sina spår tycker man. Men bandet känns lika angeläget då som nu och trots att ”Signs of Infinite Power” inte kommer upp i samma klass som den just nämnda comebacken, “Action is Go!” eller den sorligt underskattade ”Starting the Machine” så är detta klassisk Fu Manchu av finaste snitt. Bandet har en löjligt hög lägstanivå och trots avsaknaden av utveckling så kommer dom undan med äran i behåll album efter album. Scott Hill med manskap har nämligen ett groove, ett sound och en låtskrivartalang som få i genren kan ståta med. Detta utnyttjar dom till fullo på ”Signs of Infinite Power” som, likt deras tidigare alster, känns som det perfekta soundtracket till en bilresa genom någon varm öken på den nordamerikanska kontinenten. Blundar jag kan jag nästa se framför mig hur jag glider fram i en stor fet Cadillac kabriolett, bort mot en solnedgång och ur bilens högtalare ekar låtar som “Bionic Astronautics”, “Webfoot Witch Hat”, “Signs of Infinite Power” och “One Step Too Far”. Kort och gott en ökenrockplatta som med råge tillfredsställer de redan frälsta men kanske inte kommer att gå till världshistorien som ett banbrytande mästerverk.