9. Gypsy Road
10. Don’t Know What You Got (Till It’s Gone)
11. Shake Me
12. Fallin’ Apart At the Seams
13. Push Push
14. Still Climbing

Jag har sagt det förut och jag säger det igen; jag förstår inte poängen med halvhjärtade liveskivor som dessa när visuell media som DVD och Blue-Ray finns. En välproducerad DVD är att föredra i tio fall av tio om kvalitén är bra enligt mig. Men alla har inte råd med en dyr DVD-produktion helt klart men att som Cinderella ge ut en fyra år gammal spelning med taskig produktion har jag ingen som helst förståelse för. Anledningen är tydligen att få upp intresset hos den europeiska publiken inför bandets återkomst men det luktar ändå enkla och snabba pengar om ni frågar mig.

Konserten spelades in i Connecticut 2005 då bandet var på turné med genrekollegorna Ratt, Quiet Riot och Firehouse och visar upp Cinderella i originalsättningen. Bandet kör här på säkra kort som "Shake Me", " Heartbreak Station" samt ”Gypsy Road” och dom känns bekväma på scenen där dom verkar ge allt. Enda minuset så långt är väl Tom Keifers röst som inledningsvis inte verkar ha repat sig efter den operation han genomgick på sitt ena stämband. Men allt eftersom konserten framskrider så tycks han värma upp och blir hela tiden bättre. Att bandets musik svänger finfint emellanåt behöver jag nog inte påpeka två gånger. Bandet må ha placerats i den för mig småhatiska genren glam rock/metal men Cinderella har alltid varit mer AC/DC än Mötley Crüe i mina öron så jag låter mig mer än gärna dras med i deras sväng.

Det stora minuset, och anledningen till att skivan känns som en snabb kassako, är produktionen. Nog för att en levande och publiknära ljudbild är att föredra framför en söndermixad och studioförbättrad slutprodukt men i detta fall känns det mer som en lyckad bootleg än en professionell ljudupptagning. Om titeln ”Official Bootleg” hade tagits för utgåvan så hade jag haft mer förståelse för slutresultatet. Hade dom bara lagt ner lite mer tid på ljudet, pillat med lite fler udda låtar och förpackat det snyggt så hade dom förmodligen kunnat locka fler nyfikna rockers. Nu blir denna skiva mer en angelägenhet för de mest inbitna fansen skulle jag tro.

Betyg: 5/10