No Feelings
Long Cool Woman
Another Piece Of Meat
Who Will Stop The Rain
Viva Las Vegas
Bitch Is Back

Vince Neil har ju hunnit med ett och annat under sina dagar på denna jordyta. Som frontare i Mötley Crue har han för evigt en plats i rockhistorien. När han gör ensamutflykter från bandet har det väl inte gått lika bra. Vince verkar ha funnit sig i detta och släpper nu en partyplatta med covers på sina gamla favoriter, bl a  Cheap Trick, Sex Pistols, Aerosmith och Elvis Presley. Vi får även två nya låtar till livs i form av ”Tattoos & tequila” och ”Another bad day”. Båda dessa låtar är lyssningsvärda och det är en fröjd att höra hur bra Vinces röst fortfarande är. Han låter oförskämt pigg och dessutom mer avslappnad.

Till och med uttjatade nummer, som Elvis ”Viva Las Vegas” lyckas Vince ge nytt liv. Den låter mer som en outgiven låt av Mötley Crue och hans uttal av ordet Vegas (veigös) låter väldigt coolt och säreget. Även Scorpions-låten ”Another piece of meat” har Vincifierats till en bra version. Ytterligare excellenta covers görs av Cheap Tricks ”He´s a whore” och Creedence ”Who´ll stop the rain” som görs i countrystil vilket bryter av på ett skönt sätt. Däremot i Sex Pistols ”No feelings” blir det lite karaokevarning.

”Another bad day” var förresten ursprungligen tänkt för Mötley Crues platta från 2000 men föll på målsnöret. Vid pennan var bandkollegan Nikki Sixx. Låten är ingen rockrökare utan mer åt halvballad-hållet och jag är tacksam att den nu fick se dagens ljus.

På det stora hela är jag positivt överraskad av glädjen i denna platta. I mina öron är detta en skiva av pur kärlek till musiken och verkar inte finnas någon baktanke med den. Produktionen och mixningen är bra gjorda också vilket förhöjer helhetsintrycket. Det har skötts av Vince själv med hjälp från Jack Blades (Night Ranger) och Marti Frederiksen (som även var med och producerade Mötleys senaste skiva).

8 / 10