7. When You're Gone
8. Take Me There
9. Come
10. In It For The Money
11. Change A Thing
12. Kickin' My Heart Around

“If you wanna get the love you need – call me” sjunger tvillingbröderna glatt i inledningsspåret, och erbjuder sig vara plan b för alla flickor/kvinnor som sitter och väntar förgäves på att favoritkillen ska ringa. I nästa låt kan man klara av livet om man tar det ”Day by day”. Texterna är inpackade i bon jovi-inspirerad partyrock som sätter stämningen direkt. Nelson har inga planer på att förändra världen eller sjunga om världsläget. Här är det positiva tankar, sex och rock n´roll som gäller vilket kulminerar i låten ”Ready, willing and able”. Därefter förändras tonen i ”How can I miss you?” som är lite mer midtempo där de sjunger om flickvänner som ständigt är närvarande och tär på förhållandet. Ge grabben lite space typ! Därefter kommer en låt som låter lite klassisk Nelson ”You´re all I need tonight” och titeln talar för sig själv.

Resten av skivan är ömsom mjukt och ömsom rockigt och jag måste erkänna att jag hade lite svårt för denna skiva i början. Jag ville inte ta till mig bon jovi-flirtarna och de rockiga låtarna men efter ett tag började jag gilla den. Så ge den några lyssningar så växer den. De skapar inget nytt som inte hörts förut men de gör ett bra hantverk och behandlar sin gitarr inte helt oävet på sina ställen.

Om det räcker för att blixten ska slå ner två gånger återstår att se och då syftar jag på deras enorma framgångar med debutalbumet från 1990. Detta kan ju också ses som ett debutalbum då det är det första på Frontiers och det första albumet över huvudtaget på 10 år!

Favoritlåtar; ”How can I miss you?”, “You´re all I need tonight” och “Change a thing”

8 / 10