4. The Alarm
5. Is This Home
6. Nosferatools
7. I See You in My Dreams
8. Slumber Waltz
9. Potemkin

Retrorockbanden fortsätter att i en strid ström albumdebutera i vårt avlånga land och den ena akten är mer intressant än det andra. Näst ut i denna skara är Göteborgarna i powertrion Marulk som med ett självbetitlat album staplar riff på riff och har det där rätta soundet för att lira sjuttiotalsrock. Under resans gång så kan man hitta lite allt möjligt att associera till som det bluesiga i inledningsspåret ”Daylight & Rain”, poppen i ”Is This Home” och den australiensiska pubrocken i ”Nosferatools”. Här finns även de givna referenspunkterna Abramis Brama och November men med lite vilja kan man även hitta en gnutta Captain Beyond. Men alla andra namn till trots så låter Marulk hyfsat egna och det är mycket tack vare sångaren (och gitarristen) Thomas Jäger. Hans röst kan uppfattas som lite enformig emellanåt men besitter en så pass stor egen identitet att han ändå ror det iland. Det roliga är att sången kommer till sin absoluta rätt i låten ”Följer Ett Spår” där man hör att det svenska språket helt klart passar både musiken och herr Jäger som handen i handsken. Här förvandlas marulkarna till ett folkrockigt Dundertåget vars sväng inte går att värja sig mot. Detta är helt klart något jag tycker bandet skall satsa mer på inför nästa platta för ”Följer Ett Spår” är utan tvekan plattans höjdpunkt.

Tyvärr lider Marulk av det som många av deras landskollegor gör och det är att även om musiken är klart njutbar så saknas det där lilla extra för att man skall falla pladask. Man gungar med i det småflummiga, man blir glad av det svängiga och när skivan snurrat klart så vill man bara ha mer. Det sistnämnda beror på just det där lilla extra som ligger och gror i musiken men inte blommar ut. Men detta är som sagt debuten så jag är säker på att bandet har många fruktsamma år framför sig där de har chansen att plocka fram det där sista för att övertyga på mig.