15. Locomotive
16. My Life
17. Friends like You
18. Relentless
19. No Labels
20. Built to Last

I tjugofem år har det legendariska hardcorebandet Sick of it All från New York levererat sin musik utan pardon. Nu är det dags att fira detta och det görs genom att bandet tillsammans med Tue Madsen har spelat in tjugo gamla örhängen på nytt i hans studio Antfarm. Jag kan tänka mig att många trofasta hardcorefans anser att detta är något av ett helgerån men personligt uppskattar jag sådana här tilltag. Det är ju ofta så att gamla inspelningar inte hade de rätta förutsättningarna för att få det ljud som var tänkt. Se på Saxon tillexempel vars äldsta album jag finner ganska tunna och urvattnade rent ljudmässigt. Men så bestämde dom sig för att spela in några gamla klassiker på nytt och låtarna fick helt plötsligt det liv och den tyngd som dom skall ha. Jag får kanske inte samma kick när jag hör Sick of it Alls nyinspelningar men det känns ändå som jag kommer att föredra denna skiva de gångerna jag är sugen på deras musik. Mycket tack vare att danske Madsen har rattat in ett fett, härligt ljud och bandet håller sig trogna originalen så när som på några ändringar i arrangemang och tempo.

Det går knappt att betygsätta ett sådant här album då det låtmässigt är full pott, inte många låtar jag saknar här inte, men det finns ändå inget direkt nytt att bedöma. Jag gillar i alla fall tilltaget att spela in gammalt på nytt, bandet gör det riktigt bra och låtvalen är tillfredställande. Jag tror dock att denna skiva mer kan komma att funka som en perfekt inkörsport för nya potentiella fans medan de redan frälsta köper den för att samlingen skall vara komplett. Så är du sugen på en ordentligt lektion i New York Hardcore så är det bara att slå till!