8. K-J
9. A Rose for the Crows
10. Son (Sun)
11. Things Could Be Good Again
12. All the Trees
13. Let's Die

Från Bristol på de brittiska öarna kommer albumdebuterande Turbowolf men hur man kan få skivkontrakt utan färdiga låtar är för mig en gåta. Grabbarna lirar spasmisk rock med elektroniska och psykedeliska inslag där de tvära kasten och de intrikata låtstrukturerna får härja fritt. Alltihopa känns som ett hopkok på samtliga idéer bandet kommit upp med fram till det att skivinspelningen ägde rum och detta gör att allt spretar på tok för mycket. Slutresultatet blir som ni förstår en sanslös soppa och skall jag jämföra med något så låter Turbowolf ungefär som ett dåligt Enter Shikari – men inte ens dom är ju bra!
Vad bandet hade behövt göra är att stanna upp, dra ner på tokigheterna och sen sålla ut de bra låtidéerna från de dåliga och börja skapa musik därefter. För det finns stunder av upplyftande partier även på detta album. ”Seven Severed Heads” har tillexempel en oerhört stark refräng samt ett skönt drivande rockriff och med lite omtanke så hade detta kunnat bli en riktigt stark låt. Sen har vi ”Son (Sun)” som skulle kunna vara ett tidigt utkast till en Audioslave-låt medan ”Things Could Be Good Again” till stora delar är en riktigt trevlig och modern punklåt med rocknerv. Sen får vi heller inte glömma ”Read & Write” som skulle kunna vara en demoinspelning till ett samarbete mellan Andrew W.K. och Danko Jones.
Som ni märker har alltså Turbowolf lyckats få fram fragment av bra rockmusik men saknar helt förmågan att bena ut de bra idéerna från de dåliga och slutresultatet blir således en kraschlandning. Användningen av gamla leksakssyntar för att skapa psykedeliska ljud är inte heller till någon fördel och den skitnödiga sångaren blir man mer förbannad än irriterad på. De gånger han håller igen eller satsar helhjärtat på sin punkattityd då funkar det men för det mesta gapar och skriker han okontrollerat.

Att Turbowolf kommer hitta folk som gillar deras musik betvivlar jag inte för det finns mycket skumt folk i världen. Men vill du som jag ha din rockmusik svängig utan att riskera att få epilepsi på kuppen så är inte Turbowolf något för dig.

Betyg: 3/10