6. Feeling Good
7. Hatfield or McCoy
8. When a Man Loves a Woman
9 Long Red
10. Don't Ever Let Me Go
11. Rev Jones Time (Somewhere Over the Rainbow)

Att döpa en soloplatta till ”Still Climbing” kan förmodligen förpliktiga enligt vissa då den anspelar på Mountains klassiska debut ”Climbing” från 1970. Men det bergakungen själv vill få fram med titeln är att han fortfarande är på väg uppåt i karriären. Den nu 68-årige Leslie West kunde inte kommit upp med en bättre titel för även om han kanske nådde högre höjder med Mountain så är hans solomaterial stabilt som ett massivt berg. Redan på ”Unusual Suspects” (2011) så visade legendaren att både gitarrspel och sångröst är intakt trots en livstid av slarvigt leverne. Ett leverne som inte bara gav honom diabetes utan även gjorde att han fick, tack vare sjukdomen, amputera en del av sitt högra ben. Nu har han inte bara slutat röka och utan han lever också sundare vilket gör att han känner sig piggare än på länge och det gör också att hans röst låter bättre än någonsin.

Precis som på förra soloalbumet så har han bjudit in ett gäng välkända vänner för att spela och sjunga vilket inte alls är fel men det är en Leslie West i toppform som är skivans behållning. Visst är Johnny Winters insats i riviga och bluesiga ”Busted, Disgusted or Dead” oklanderlig och duetten med Dee Snider i den tunga versionen av flitigt kopierade ”Feeling Good” är rent ut sagt skitbra. Men det är när Leslie själv tar ton som det blir som bäst. Som i inledande riffkalaset ”Dyin' Since the Day I Was Born”, den känslofyllda dubbeln ”Fade into You” och ”Tales of Woe” eller gitarrfesterna ”Not Over You at All” och ”Hatfield or McCoy”. Det är då som man märker att gubben är tillbaka på allvar. Men här finns även inslag vi kunde varit utan. Covern på Percy Sledges hit ”When a Man Loves a Woman” som Leslie här gör tillsammans med den talangfulle Jonny Lang känns bara fel, nyinspelningen av ”Long Red” känns ospännande, ”Don't Ever Let Me Go” är snygg men intetsägande och ”Rev Jones Time (Somewhere Over the Rainbow)” ser jag ingen poäng med alls.

Det är ett album med skiftande utseende och kvalité den gode Leslie bjuder oss på. Precis som det var med ”Unusual Suspects” för ett par år sedan. Det finns några sega och långgrunda dalar men samtidigt är bergstopparna skyhöga och helheten blir tack vare det godkänd ändå. Det är tung bluesrock med mycket känslor och Mike Frasers tunga men inte för stabbiga ljudbild är perfekt för musiken. Albumet är kanske ingen fullträff men det är kort och gott ett njutbart album som rör sig mellan blues och hård rock från sjuttiotalet. Ibland är det gott nog.