6. Diamond Vagabond
7. Wild Wild Woman
8. Midnight Lady
9. Streetfighting Blues
10. Ain't Like You
11. Dynamite

Småland verkar vara en bra grogrund för bredbent boogierock nu för tiden. Lysande exempel på det är Bullet och The Scams men nu kan vi även räkna in Dynamite i den skaran. Dessa albumdebuterande grabbar verkar inte skämmas över att hämta i stort sett alla sina musikaliska influenser från det absolut största bandet i genren – AC/DC! Som den AC/DC-dåre jag är så hittar jag inte bara mängder med liknelser utan även rena plagiat när jag lyssnar på ”Lock 'N Load”. Inget ont i det. Det finns sämre band att hämta inspiration ifrån. Problemet är att den personliga särprägeln ofta går förlorad och speciellt eget låter inte Dynamite. Men jag skall inte klaga. Jag letar hela tiden efter band som spelar vad vi idag kallar för AC/DC-rock och jag gillar Dynamite skarpt. Det taktfasta svänget, Malcom Young-riffen, Angus-solona och allsångsrefrängerna sitter alla där dom ska och lusten att plocka fram luftgitarren infinner sig. Musikaliskt finns här egentligen inget att klaga på även om ”stölderna” från, och liknelserna med, Bon Scott-erans AC/DC är lite väl uppenbara. Det som ibland ligger bandet i fatet är sångaren. Mattis Karlsson låter emellanåt kusligt likt den salige Bon Scott. Om detta är hans normala sångröst så är det bara att gratulera men emellanåt känns det aningen ansträngt. När han sjunger bra då är det nog få som hör att det inte är Bon Scott men då han inte fixar sången lika bra då känns det lite krystat. Lite som om Bon Scott hade sjungit med en igentäppt näsa, en massiv förkylning och inte orkat sjunga ut riktigt. Men återigen, jag skall inte klaga för mycket, jag diggar nämligen detta skarpt som sagt. Lite mer personlighet, några fler minnesvärda refränger och en mer avslappnad sång hade inte skadat dock. Men bandet har bara existerat några få år och till nästa album har dom säkert hittat en mer anpassad uttrycksform. För detta vill jag ha mer av, mycket mer. För svängig AC/DC-rock kan man aldrig få för mycket av!